گیمر هستید و زمان زیادی از وقت تان به بازی کردن می گذرد؟ در این صورت، داشتن یک صندلی مخصوص گیمینگ می تواند از سلامتی شما محافظت کند.

کمر درد و گردن درد از جمله عوارضی است که در صورت نداشتن صندلی مناسب به ان دچار خواهید شد. جالب این که از صندلی گیمینگ می توانید برای کاربردهای دیگری هم چون مطالعه کردن هم استفاده کنید. این صندلی ها استاندارد است و علاوه بر گیمینگ برای تمامی فعالیت هایی که احتیاج به نشستن طولانی مدت دارد، مناسب است.

چرا صندلی گیمینگ یک نیاز است؟

گیمرهای حرفه ای مدت زمان طولانی مشغول بازی های مختلف هستند و مسلما مهم است که در این زمان، بدن فرد در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد. نشستن برای مدتی طولانی بر روی صندلی های معمولی باعث می شود کمر درد، گردن درد و بسیاری مشکلات عضلانی برایتان ایجاد شود. صندلی های گیمینگ با طراحی مخصوص برای نشستن های طولانی مدت، بدن تان را در شرایطی قرار می دهد که عوارض به حداقل برسد. با استفاده از این صندلی، احساس خستگی کمترشده و لذت بیشتری از بازی هایتان می برید.

با ویژگی های مناسب ماوس و کیبورد گیمینگ آشنایی دارید؟

نکات مهم در انتخاب صندلی گیمینگ

با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید یک صندلی گیمینگ مناسب انتخاب نمایید

اصول ارگونومی

از مهم ترین ویژگی های یک صندلی گیمینگ این است که باید ارگونومیک باشد. این صندلی ها بدن شما را در وضعیت راحت و آسوده ای قرار می دهد. قرار داشتن بدن در وضعیتی مناسب باعث می شود بدن تان از انواع عوارض و مشکلات محافظت شود. این صندلی ها وضعیت فیزیکی بدن را بهبود می بخشد و احساس بهتری برای شما به ارمغان می اورد.

یک صندلی ارگونومیک با قد و وزن و حالات بدن شما منطبق است.

پشتی صندلی قابل تنظیم باشد

به هیچ عنوان نمی توان از صندلی هایی که پشتی شان ثابت است توقع داشت که راحت باشند. پشتی متحرک صندلی باعث می شود بتوانید گاهی با حرکت به سمت عقب خستگی تان را رفع کنید. نکته مهم تر این است که پشتی این صندلی ها باعث می شود کمرتان در وضعیت مناسبی قرار گیرد. زاویه پشتی این صندلی ها را می توان بسته به نیاز در چندین حالت مختلف قرار داد.

پشتی مخصوص کمر

برخی صندلی های گیمینگ پشتی مخصوصی دارند که گودی کمر را پر میکند. این امر باعث می شود از ایجاد سیاتیک جلوگیری گردد. در صورتی که صندلی تان این پشتی را نداشته باشد می توانید از یک پشتی نرم با ابعاد مناسب بدن تان برای این منظور استفاده نمایید.

ارتفاع باید قابل تنظیم باشد

صندلی باید از نظر ارتفاع قابل تنظیم باشد. این ویژگی باعث می شود ارتفاع نشیمن گاه از زمین و نسبت به میز تنظیم شود. پا به درستی باید بر روی زمین قرار گیرد تا گردش خون به خوبی انجام شود. در نتیجه تنظیمات انجام شده، دست ها هم در وضعیت خوبی قرار می گیرند.

وضعیت و کیفیت چرخ ها مهم است

صندلی گیمینگ باید چرخ های استانداردی داشته باشد تا بتوانید به راحتی با آن جا به جا شوید. این قابلیت باعث می شود بدن تان کمر خسته شود و تجربه لذت بخش تری از بازی داشته باشید.

دسته های قابل تنظیم

مناسب بودن دسته های صندلی گیمینگ از جمله ویژگی های مهم آن است. دسته های صندلی باید قابل تنظیم باشد تا ارتفاع و عرض مناسب را بتوانید انتخاب کنید. دسته های مشترک باعث می شود دست گیمر کمتر خسته شود.

کیفیت کلی صندلی را در نظر بگیرید

جنس صندلی و اجزای ان مهم است. خرید از برندهای معتبر باعث می شود خیالتان از دوام صندلی گیمینگ راحت باشد.

روکش ها باید از جنس مناسبی باشد

روکش صندلی های گیمینگ حرفه ای باید از جنس مناسبی باشد. روکش باید به گونه ای باشد که امکان رد و بدل شدن هوا وجود داشته باشد تا در اثر نشستن طولانی مدت دچار تعریق زیاد نشوید. جنس مناسب این روکش ها می تواند به راحتی بیشتر شما کمک کند.

به نصب صندلی دقت کنید

برخی صندلی ها به راحی نصب نمی شوند و از این نظر می تواند برایتان پر دردسر باشد. خوب است که هنگام خرید به این موضوع هم دقت کنید

کلام آخر

اگر گیمر هستید و زمان زیادی را مشغول بازی های کامپیوتری و… هستید، یادتان باشد که باید به فکر سلامتی تان هم باشید. داشتن یک صندلی گیمینگ مناسب از اولین ملزوماتی است که به آن احتیاج دارید.