همه ما هنگام خرید گوشی ، تبلت و … می دانیم که باید از یک برند خوب خرید کنیم تا بتوانیم با خیال راحت از ان وسیله استفاده نماییم. اما متاسفانه اکثر اوقات حواس مان به این موضوع نیست که سیم شارژر و آداپتور غیر اصل می تواند به گوشی و دیگر لوازم ما آسیب بزند. در حقیقت با ساده انگاری در خرید شارژر و لوازم مربوطه، ما به دستگاه هایمان که هزینه زیادی بابت خرید ان ها پرداخته ایم آسیب می زنیم. اطلاعات بیشتر در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

فکر سیم شارژر و اداپتور غیر اصل را نکنید

سیم شارژر و آداپتور غیر اصل

چرا می گوییم فکرش را هم نکنید؟

در صورتی که از کابل شارژ تقلبی استفاده کنید باتری دستگاه شما آسیب می بیند. مطمئنا بایبد هزینه تعویض یک باتری و خرید باتری مناسب را بپردازید. خیلی بهتر است که ازاین مشکل پیشگیری کنید و از دستگاه تان محافظت نمایید.

معمولا شارژرهای تقلبی دستگاه را دیرتر شارژ می کند. این می تواند نشانه ای برای شناختن شارژرهای تقلبی از اصلی باشد. کابل های تقلبی هم چنین از نظر ظاهری هم شکننده و بی کیفیت هستند. متاسفانه شارژرهای تقلبی در بازار به وفور یافت می شود و افراد زیادی نا اگاهانه از آن استفاده می کنند. کابل های تقلبی ممکن است بیش از اندازه گرم شده و منجر به آتش سوزی شود. سوکت شارژرهای تقلبی هم مقاومت کمی دارد و احتمال شکستن آن زیاد است. این شارژرها می تواند به سوکت گوشی هم آسیب بزند.

خراب شدن ای سی گوشی

اگر می بینید که گوشی تان شارژ نمی شود ممکن است ای سی شارژ آن دچار مشکل شده باشد. شارژرهای تقلبی معمولا به ای سی گوشی اسیب می زنند. در صورتی که ای سی دچار مشکل شود، حتی اگر از شارژر اصلی هم استفاده کنید، شارژر خراب خواهد شد. بنابراین از همان ابتدا سراغ شارژرهای غیر اصل نروید.

انتقال داده با کابل همیشه میسر نیست

افراد زیادی از کابل شارژهای شان برای اتصال گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می کنند. کابل شارژهای تقلبی در انتقال داده موفق نیستند. به صورت کلی برخی کابل شارژها برای انتقال داده تولید نشده اند. در صورتی که از این کابل ها برای انتقال داده استفاده کنید قابلیت شارژ خود را از دست می دهد.

علاوه بر موارد گفته شده شارژرهای غیر اصل می تواند به قسمت های مختلف گوشی و… آسیب بزند. می توانید شارژرها، کابل ها و اداپتورها یا همان کلگی های اورجینال را از رایاک تهیه نمایید.

 چه برندهایی برای خرید شارژر معتبر هستند؟

مهم است بدانید که باید از چه برندی خرید کنید. برندهای تولید محصولات جانبی با کیفیت زیاد هستند و از این بابت جای نگرانی نیست. برخی از این برندها عبارتند از:

  • بیسوس(Baseus) یا همان باسئوس یکی از بهترین برندهاست. این برند به تولید لوازم جانبی می پردازد. کابل برند باسئوس از جمله محصولات پر طرفدار ان است. انواع کیف، قاب و… نیز از جمله محصولات باسئوس است.
  • وریتی (Verity) هم یکی دیگر از برندهای معتبر است که برای خرید شارژر، کابل و… می توانید به آن اعتماد کنید. وریتی در ابتدا به تولید تجهیزات ذخیره سازی می پرداخت. امروزه زمینه فعالیت این برند گسترش پیدا کرده است. کیفیت بالا از جمله فاکتورهای محصولات وریتی است.
  • یسیدو(Yesido) یک چینی پر قدرت است. این برند علاوه بر کیفیت بالا محصولاتی خلاقانه تولید می کند. کابل شارژر، قاب، محافظ و بسیاری تجهیزات مربوطه را می توان از این برند معتبر تهیه کرد.
  • ام سی دودو (Mcdodo) هم برند پر قدرت ومطمئنی است. این برند با تولید محصولات با کیفیتی هم چون شارژر، کابل ها، تبدیل، هلدر و… شناخته می شود.
  • تسکو (Tsco) را به تولید محصولاتی با کیفیت بالا می شناسند. این برند محصولات متنوعی در زمینه تجهیزات جانبی موبایل از جمله شارژر، کلگی و….تولید می کند.
RAVPower، Bestten، AmazonBasics، iClever، Zojoro، AILKIN و Ankerهم از جمله برندهایی هستند که به تولید شارژرهای مختلف می پردازند.

 

نتیجه گیری

ممکن است شارژرهای غیراصل را به سادگی در هر فروشگاهی پیدا کنید. علاوه بر این مسلم است که قیمت یک شارژر غیر اصل نسبت به نوع اورجینال ان پایین تر است. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که خرید یک شارژر غیر اصل آسیبب های زیادی به دستگاه تان وارد می کند. در نهایت نه تنها هزینه هایتان پایین نمی آید بلکه بیشتر هم می شود. بنابراین اجازه ندهید وسوسه خرید شارژر ارزان و غیر اصل به سراغ تان بیاید.