اگر از گیمرها در مورد دغدغه هایشان بپرسید، یکی از این دغدغه ها داشتن ماوس و کیبورد مناسب گیمینگ است. ماوس و کیبورد مناسب تجربه لذت بخشی از بازی به شما می دهد و به همین دلیل مهم است. تکنولوژی در سال های گذشته تاثیرات زیادی بر روی ماوس و کیبوردهای گیمینگ گذاشته است. در این مطلب رایاک سعی بر این است تا شما را برای خرید ماوس و کیبورد مناسب برای بازی راهنمایی کنیم.

میثم عالی کور عباسلو

شما به ماوس گیمینگ احتیاج دارید

ماوس گیمینگ با ماوس عادی تفاوت هایی دارد که باعث می شود بتوانید بهتر بازی کنید. داشتن تجربه بهتر برای بازی، دلیل نیاز هر گیمر به ماوس گیمینگ است. دو ویژگی مهم در ماوس گیمینگ وجود دارد که همه گیمرها به دنبال آن هستند. اولین ویژگی بهره مندی از سنسور نوری یا لیزری پیشرفته است که باعث می شود بتوانید حرکات دقیق تر و سریع تری داشته باشید. ویژگی دوم این است که شما می توانید ماوس را به دلخواه خودتان شخصی سازی کنید.

هنگام خرید ماوس گیمینگ به نکات زیر دقت کنید

نکاتی وجود دارد که دقت به ان ها باعث می شود ماوس گیمینگ مناسبی بخرید. این نکات عبارتند از:

نحوه در دست گرفتن ماوس گیمینگ

هر کدام از ما ممکن است ماوس را به شکل متفاوتی در دست بگیریم. هنگام خرید ماوس، آن را در دست بگیرید و ببینید با آن راحت هستید؟ مثلا اگر کف دست تان روی ماوس قرار می گیرد بهتر است از ماوس های بزرگ و پهن استفاده کنید. یا اگر به شکل چنگ زدن از ماوس استفاده می کنید، احتمالا با ماوس های باریک و کشیده راحت تر هستید.

به امکانات شخصی سازی ماوس دقت کنید

اکثر ماوس های مخصوص گیمینگ، نرم افزار مخصوص خود را دارند. نرم افزار گفته شده به شما اجازه می دهد عملکرد دکمه ها را با توجه به نیازتان تعیین کنید. هم چنین شما می توانید پروفایل های نوری تعیین کنید. برخی ماوس های حرفه ای به شما اجازه می دهند در لحظه و از طریق دکمه های ماوس، حساسیت و دقت ان را تنظیم کنید.

یکی از قابلیت های جالب ماوس گیمینگ حرفه ای، امکان ذخیره تنظیمات روی مموری ماوس است. با این کار تنظیمات روی ماوس ذخیره شده و باقی می ماند. می توانید ماوس را جا به جا کرده و با کامپیوترهای مختلف استفاده کنید بدون این که تنظیمات آن به هم بریزد.
به انواع مختلف ماوس های گیمینگ دقت کنید

ماوس های گیمینگ در انواع شوتر، MMO، مخصوص چپ دست ها، وایرلس و همه کاره ارائه می شود. هنگام خرید با توجه به نیازتان می توانید ماوس مورد نظر را انتخاب کنید.مثلا ماوس شوتر ساده و سریع است و ماوس همه کاره به شما امکان می دهد انواع بازی ها را با آن تجربه کنید.

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

چرا کیبورد معمولی را برای گیمینگ استفاده نکنیم؟ البته شما می توانید این کار را بکنید ولی در این صورت، از امکانات کیبورد گیمینگ بی بهره خواهید ماند.
کیبورد گیمینگ مخصوص بازی طراحی شده و به همین دلیل می توانید تجربه بازی بهتری با آن داشته باشید. این کیبوردها دکمه های مکانیکی دارند و زمان پاسخ گویی ان ها هم سریع است. کیبورد گیمینگ از نظر طراحی ظاهری به گونه ای است که هنگام استفاده طولانی از ان، خسته نمی شوید.

زمان پاسخگویی کمتر

منظور از زمان پاسخگویی کمتر این است که وقتی کلید مد نظرتان را فشار می دهید، در زمان کمتری پاسخ تان را دریافت می کنید. وجود دکمه های مکانیکی در کیبوردهای گیمینگ دلیل کاهش زمان پاسخ گویی است. شاید با خودتان بگویید مگر زمان پاسخ گویی چقدر مهم است؟ وقتی در حال بازی کردن و رقابت هستید حتی ثانیه ها هم مهم است و گیمرها به خوبی این موضوع را درک می کنند.

شخصی سازی با توجه به نیاز شما

کیبوردهای گیمینگ به شما امکان می دهد تا کلیدها را با توجه به نیازتان برنامه ریزی کنید. نرم افزارهای مخصوصی وجود دارد که شما می توانید با ان ها، کلیدها را برنامه ریزی کنید.

ظاهر هیجان انگیز با چراغ های led

استفاده از رنگ زمینه RGB در کیبوردهای گیمینگ، ویژگی جالبی است. شما این رنگ های هیجان انگیز را از طریق چراغ های led به کار رفته در این کیبوردها مشاهده می کنید. می توانید این چراغها را از نظر خاموش و روشن شدن یا تغییر رنگ برنامه ریزی کنید.

کلام آخر

ماوس و کیبوردهای گیمینگ مختلفی در بازار موجود است. بودجه و نیازتان را در نظر گرفته و سپس انتخاب کنید. شما می توانید برندهای مختلف ماوس و کیبوردهای گیمینگ را از رایاک تهیه نمایید.