خیلی وقت ها به صدایی بلندتر از صدای موبایل، لپ تاپ و.. احتیاج داریم. این لوازم معمولا صدای بلند، واضح و با کیفیتی ندارند. مثلا هنگامی که می خواهید دسته جمعی به یک موسیقی گوش بدهید یا فیلم ببینید، به صدای بلندتری احتیاج دارید. خرید اسپیکر شارژی همراه راه حل این مشکل است. اما چگونه اسپیکری؟ مطمئنا اسپیکرهای موجود در بازار کیفیت ها و قابلیت های متفاوتی دارند.

در خرید اسپیکر شارژی نکات مهمی می تواند راهنمای شما باشد. در این مطلب کارشناسان ما در رایاک به بررسی این نکات می پردازند.

برندهای معتبر اسپیکر شارژی همراه

اسپیکر بلوتوثی YCW مدل G2

برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. کیفیت و قیمت این برندها با یک دیگر متفاوت است. برند تسکو برند موفقی است که تولید داخل کشور می باشد. برندهایی هم چون T&G  ، XP PRODUCT ، W-KING و JBL از جمله برندهای معتبری هستند که می توانید تهیه کنید. از برند GBL محصول کپی و اورجینال در بازار وجود دارد.

شما می توانید تمامی برندهای گفته شده را از رایاک تهیه نمایید.

به اندازه و وزن اسپیکر توجه کنید

وزن و ابعاد اسپیکر از جمله مواردی است که باید به ان توجه کنید. قبل از این که اسپیکر شارژی همراه را خریداری نمایید از کیفیت و بلندی صدا مطمئن شوید. بسته به این که بیشترین استفاده شما از اسپیکر در چه مواردی است، باید اندازه و وزن دلخواه را انتخاب نمایید. مثلا اگر اکثرا در کوهنوردی از اسپیکر استفاده می کنید این اسپیکر نباید وزن زیادی داشته باشد زیرا ساعت ها همراه شماست.

کیفیت صدا فاکتور مهمی است

دقت کنید که کیفیت صدا مقوله ای متفاوت از بلندی صدا است. اسپیکری انتخاب کنید که علاوه بر میزان کافی صدا، کیفیت مناسبی هم داشته باشد. در نظر داشته باشید که تمامی بلندگوهای صدا، پخش کننده آزمایشی ندارند. قبل از خرید از کیفیت صدا مطمئن شوید.

مشخصات باتری را بررسی نمایید

از جمله مشخصات مهم در خرید اسپیکر همراه، مشخصات باتری ان است. در این مورد سرعت شارژ دستگاه و میزان کارایی ان مهم است. خرید اسپیکری با ظرفیت باتری زیاد و لوازم جانبی کمتر را به شما توصیه می کنیم.

دوستی با انواع سیستم عامل ها

برخی بلوتوث ها با تمامی سیستم عامل ها سازگار نمی شوند. معمولا این مشکل در مورد بلندگوهای قدیمی وجود دارد. بهتر است اسپیکری تهیه کنید که از تمامی سیستم عامل ها پشتیبانی کند. در نظر گرفتن این نکته باعث می شود با دستگاه های مختلف بتوانید از اسپیکر خود استفاده نمایید.

مقاومت جنس اسپیکر

اسپیکرهای همراه، معمولا در فضاهای باز یا اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. مقاوم بودن بدنه و اتصالات موضوع مهمی است که به طول عمر این وسیله کمک می کند. به عنوان مثال این اسپیکرها باید ضد آب باشد و در برابر گرد و غبار مقاومت خوبی داشته باشد.

به برد دستگاه توجه کنید

هنگام خرید این اسپیکرها به مسافتی که پشتیبانی می کند توجه کنید. مسافت قابل استفاده در برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد اما معمولا بیش از 10 متر است.

اسپیکری که پاور بانک هم هست

اسپیکر

این ویژگی را نمی توان از ویژگی های ضروری یک اسپیکر دانست. اسپیکرهایی که نقش پاور بانک هم دارند در بسیاری از موارد کار شما را اسان تر می کند. مثلا هنگامی که سفر هستید با داشتن این اسپیکر می توانید تبلت، گوشی و دیگر لوازم خود را شارژ کنید.

قابلیت مکالمه برای اسپیکر

وقتی با تلفن همراه تان موزیک پخش می کنید، ممکن است گوشی زنگ بخورد. در این لحظه اگر اسپیکر شما قابلیت مکالمه داشته باشد راحت تر خواهید بود. برخی اسپیکرها میکروفون داخلی دارند. با این اسپیکرها می توانید مکالمه هم داشته باشید.

جفت شدن اسپیکرها با یک دیگر

اسپیکرهایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، صدای قوی تری برایتان فراهم می کنند. با این اسپیکرها می توان محیط بزرگ تری را پوشش داد. داشتن صدای یک دست و با کیفیت از مزایای این اسپیکرها می باشد.

به قدرت واقعی دستگاه توجه کنید

از فاکتورهایی که نشان دهنده قدرت حقیقی دستگاه است، توان حقیقی ان می باشد. عدد مربوط به اندازه وات خروجی، هر چه بیشتر باشد، صدای تولید شده توان بیشتری خواهد داشت.

 تعداد کانال های خروجی

اسپیکرهایی که به صورت چند شبکه ای ساخته می شود، صدا را در شبکه های گوناگون قسمت می کند. این کار قدرت صوت را افزایش می دهد. هم چنین این فاکتور باعث می شود دقت و تفیک پذیری بیشتری داشته باشیم.

کلام آخر:

خرید یک اسپیکر همراه  با کیفیت می تواند لحظات خوشی را برایتان فراهم اورد. این که به چه اسپیکری احتیاج دارید می تواند به شرایط و موارد استفاده شما هم بستگی داشته باشد. شما می توانید در این مورد با کارشناسان ما در رایاک مشورت نمایید.